Om oss

Keipen Turlag (KT) vart stifta 09.02.1990 og har si tilhørighet i Bremanger kommune i Sogn og Fjordane. Her kan du få turopplevingar som spenner frå storhavet til isbre! Kommunen har bl.a. Norges vestligaste isbre Ålfotbreen 1385 m.o.h. Europas høgaste sjøklippe Hornelen 860 m.o.h Gjegnen 1670 m.o.h som er det høgaste fjellet vest for Jostedalsbreen men og skjulte paradis og vakre strender som Vetvika. Ålfoten Landskapsværneområde med det unike hylle formasjonene på verdensbasis, er noe av det flotte vi har og by på i Keipen Turlag. Her er mange flotte turar i eit spennande område, både sumar og vinter. Turlaget har namnet sitt frå fjellet Keipen 1362 m.o.h. dette er eit landemerke som er synleg i store deler av kommunen. Velkommen til Keipen Turlag sitt rike!

Publisert: 05. mai 2023
Skrevet av: Jannike Brenden Frøyen
Artikkel

Styret i Keipen Turlag:

Leiar: Jannike Brenden Frøyen - tlf. 901 64 788                                                            e-post: keipenturlag@gmail.com

Nestleiar:  Steinar Isene -  tlf. 458 74 737                                                                        Kasserar: Kirsten Grotle - tlf. 913 66 485                                                                  Sekretær: Jeanette Bergetun Rogne - tlf. 456 86 481                                          Styremedlem: Bjørn Haukeland - tlf. 414 34 434
Styremedlem frå BT: Marte Christine Jørgensen - tlf. 970 88 944
Varamedlem: Gry Hege R. Gulestøl - tlf. 976 83 445                                Varamedlem: Svenn Petter Kjerpeset - tlf . 958 98 565

Turlederne

I Keipen turlag er vi heldige og ha 15 utdanna aktive turledere. Disse skaper ulik aktivitet med ulik vansklighetsgrad, både sommer som vinter.

• Inger Lise Langedal
  • Kjell Morten Langedal
  • Steinar Isene
  • Svenn Petter Kjerpeset
  • Per Arne Sæterlid
  • Jannike Brenden Frøyen
  • Gry Hege R Gulestøl
  • Stine Svoen
  • Tobias Bueie
  • Johnny Røys
  • Liv Sigdestad Brekke
  • Elisabeth B Hatlenes
  • Anne Karin Svarstad
  • Johannes van Djiken
  • Sander Rogne

Ønsker du å bli en del av laget vårt, da er du velkommen. Ta kontakt med leder i Keipen Turlag.  Les også hvordan bli turleder her

Barnas Turlag

I Barnas turlag Keipen er vi en god gjeng som skaper aktivitet og morro for barna hele året. Vi har det kjekt i lagog treffer og blir kjent med mange familier

• Marte Christine Jørgensen     Leder av gruppen   tlf 97088944
  • Stig Arve Leirvik
  • Camilla Gulhaugen
  • Monicka Hansen
  • Johnny Røys
  • Martine Fosse Sveian
  • Martin Fosse Sveian
  • Jeanett Bergetun Rogne

Ønsker du å bli en del av denne gruppen, ta kontakt med Leder i gruppen, vi setter pris på alle som vil bidr. Les om Barnas turlag her

Hytte ansvarlege

I Keipen Turlag er vi så heldige å ha to Ubetjente DNT-hytter, en dagsturhytte, ei nødbu og en gapahuk. Alle disse har en kontaktperson. Har du noe å melde fra om på en av våre hytter eller lurer du på noe, så er det bare å ta kontakt med hytteansvarlege.

Knekkevasshytta: Steinar Isene tlf, 45874737

Moldahytta: Karstein Løvseth tlf, 91666886

Martinbu: Liv Sigdestad Brekke tlf, 47679298

Olavsbu-Hornelen: Jon Rune Nygård tlf, 45280301

Langhuken: Per Arne Sæterlid tlf, 95967770

De ulike DNT-hyttene

Sti ansvarlege

I Keipen Turlag har vi ansvar for mange merkede stier i vår kommune. Vi har mange stier i svelgensområde men og turiststier merket med rød T ulike plasser i kommunen. Vi har fokus på trygge stier for turgåer med lite inngrep i naturen. Vi håper alle som turgåere hjelper oss med den viktige oppgaven med sporløs ferdsel. Hjelp oss og ta vare på naturen!

Stiansvarlege:

• Fjelltrimmen Svelgen: Gry Hege R. Gulestøl
  • T-sti Vetvika rundtur: Kirsten Grotle
  • T-sti Gjegnen: Svenn Petter Kjerpeset
  • T-sti Ålfotbreen: Steinar Isene
  • T-sti Hornelen fra Hunsgår: Jon Rune Nygård
  • T-sti Hornelen fra Berleneset: Johan Inge Sylta
  • T-sti Vingelvsætra: Kjell Morten Langedal
  • T-sti Keipen: Tore Sørgulen
  • T-sti Troda fra Davik: Sølvi Joensen
  • T-sti Troda fra Blålida: Jannike Brenden Frøyen

Ønsker du å hjelpe til med vedlikehold på stiene våre. Da er du velkommen! Ta kontakt med Leder i Keipen Turlag.

Vertinnene

Hva skulle en gjort uten en gjeng som tok litt ekstra ansvar på hyttene våre, og under våre arrangement. Vi er heldige å ha en gjeng med Hytteverter eller også kalt vertinnedamene.

Denne gjengen ønsker fler med på laget, så her er det bare og kontakte Sissel Sandvik Igland tlf: 911 02 654 om du ønsker å bidra i dette gode fellesskap:)

Damene er:

• Sissel Sandvik Igland
  • Jorunn Styve
  • Audhild Vistnes
  • Anne Karin Vårdal
  • Kirsten Grotle
  • Else Moe
  • Liv Sigdestad Brekke

Å for all del, her er absolutt åpning for menn :)

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig i Sogn og Fjordane
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem